گروه آموزشی پژوهشی تکتو

کمک به راه اندازی کسب و کار و رونق کسب و کار

گروه آموزشی پژوهشی تکتو

کمک به راه اندازی کسب و کار و رونق کسب و کار

مشاوره راه اندازی کسب و کار. مشاوره رونق کسب و کار.
https://takto.ir

  • ۰
  • ۰

 

حفظ مشتری و آموزش خدمات پس از فروش

(بر اساس تحقیقات دانشگاه استنفورد)

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت بلندمدت هر کسب‌وکار، حفظ مشتری و ارائه خدمات پس از فروش حرفه‌ای است. مطالعات علمی انجام‌شده در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که ایجاد اعتماد، آموزش موثر تیم پشتیبانی، و بهبود تجربه مشتری بعد از خرید، تأثیر مستقیم بر افزایش وفاداری مشتری و نرخ بازگشت خرید دارد.

خدمات پس از فروش و حل مسئله
آموزش خدمات پس از فروش و حل مسئله

چرا حفظ مشتری اهمیت دارد؟

هزینه جذب مشتری جدید حدود ۵ برابر بیشتر از نگهداری مشتری فعلی است. مشتریان راضی نه‌تنها دوباره خرید می‌کنند، بلکه برند شما را نیز به دیگران توصیه می‌کنند. برای رسیدن به این سطح از رضایت، باید استراتژی‌های خدمات پس از فروش خود را علمی و سیستماتیک طراحی کنید.

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

 

 

روش‌های حفظ مشتری (Customer Retention Strategies)

اعتمادسازی پس از فروش

تحقیقات استنفورد نشان می‌دهد که اعتماد مشتری به برند عامل کلیدی در وفاداری بلندمدت است.

راهکارهای کاربردی:

  • ارتباط شفاف و صادقانه با مشتری

  • پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات

  • احترام به نظرات و بازخورد مشتری

  • ارسال پیام تشکر و پیگیری تجربه خرید


 پیاده‌سازی مدل خدمات CARE

مدل CARE یکی از مؤثرترین ابزارهای علمی برای آموزش خدمات مشتری است:

حرف مفهوم اقدام پیشنهادی
C Communicate – ارتباط مؤثر ایجاد کانال‌های متنوع پشتیبانی مثل چت آنلاین و واتساپ
A Acknowledge – شناخت نیاز توجه به دغدغه‌های مشتری و درک احساس او
R Resolve – حل مسئله رسیدگی فوری به شکایت‌ها و پیگیری نتیجه نهایی
E Empower – توانمندسازی تیم آموزش و اعطای اختیار به کارکنان پشتیبانی برای تصمیم‌گیری سریع

آموزش خدمات پس از فروش (Customer Service Training)

 آموزش مهارت‌های ارتباطی

بیشتر مشتریان از نحوه برخورد پشتیبانی ناراضی هستند، نه از خود محصول! بنابراین، آموزش رفتار حرفه‌ای با مشتری بسیار حیاتی است.

سرفصل‌های پیشنهادی:

  • هنر گوش دادن فعال

  • برخورد با مشتری عصبانی

  • همدلی مؤثر

  • استفاده درست از لحن و کلمات

 
کلاس آموزش خدمات پس از فروش در صنعت املاک – هلدینگ کیاهوم

 آموزش تخصصی محصول

کارکنانی که دانش فنی بالاتری دارند، اعتماد مشتری را جلب می‌کنند و نرخ حل مسئله را بالا می‌برند.

روش‌های آموزش:

  • ایجاد دانش‌نامه داخلی

  • جلسات آموزشی منظم

  • آزمون‌های داخلی برای سنجش دانش محصول

 


 ایجاد فرهنگ بازخورد و یادگیری مستمر

ایجاد فضای آموزشی مداوم در تیم خدمات مشتری، بهره‌وری و انگیزه را افزایش می‌دهد.

ابزارهای مفید:

  • پلتفرم آموزش آنلاین (LMS)

  • تحلیل بازخوردهای واقعی مشتری

  • ارزیابی عملکرد فردی بر اساس KPI خدمات مشتری


نتیجه‌گیری

با سرمایه‌گذاری در آموزش خدمات پس از فروش و پیاده‌سازی سیستم‌های حفظ مشتری بر اساس داده‌های علمی، می‌توانید تجربه مشتری را متحول کرده و از رقبا پیشی بگیرید. رویکردهای ارائه‌شده بر اساس مطالعات استنفورد، پایه‌ای علمی و قابل اجرا در تمامی کسب‌وکارهای خدماتی، فروشگاهی و آنلاین هستند.

کارت ویزیت غلامرضا ایسوند
غلامرضا ایسوند

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

  • ۰۴/۰۲/۱۷
  • گروه آموزشی پژوهشی تکتو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی